Att paketera ett företag

I takt med att människors estetiska medvetenhet blivit allt större är en tydlig och genomtänkt grafisk företagsidentitet ett givet måste idag. Oavsett om det är på leverantörs- eller konsumentsidan så vill vi att våra företag ska uppfattas som attraktiva och trovärdiga, både externt och internt.

Men materialet man kommunicerar med ska inte bara vara snyggt och prydligt utan det måste passa in i en större kontext så att den röda tråden kan leverera ett kraftigt varumärkesintryck. Det är också viktigt att de förväntningar som grafiken sätter infrias i företagets leverans och därför bör man vara noga med hur man kommunicerar grafiskt.

manual

Grafisk identitet

”Grafisk identitet”, ”grafisk profil”, ”grafisk manual”. Begrepp som många svänger omkring men vad innebär dem egentligen? – Såhär tänker jag!

De grafiska element, färger, bilder och typsnitt som företag använder i sin kommunikation utgör dess grafiska identitet. Jobbar man konsekvent med en särskild stil genereras starkare varumärkesintryck. Därför har de flesta företag en grafisk profil eller manual som säger hur man ska kommunicera.

Behöver ert företag en ny grafisk identitet eller kanske bara hjälp med att ta fram nya trycksaker?

Hör av er!

Trycksaker

När det kommer till grafisk produktion har jag god erfarenhet av ta fram trycksaker, profilprodukter och storexpo. Så oavsett om det är visitkortet du ger en ny bekant, broschyren du stoppar i väskan eller rollupen du drar upp på mässan så kan jag hjälpa dig med originalarbetet.

Visitkort
mapp
Roll up